Wenen mei 1998 (dag 7 en 8)

19 januari 2018 - Wenen, Oostenrijk

26 mei 1998

Om 10.30 met de metro naar Stadtpark, waar een mooi goud beeld stond van een viool spelende Strauss jr. Het mooi aangelegde park doorgelopen.

New Doc 2018-01-31_1 (1)

Om 11.45 naar het Stephansplatz om nog even te gaan winkelen. Kaarten gekocht en een klein bordje van Franz Joseph. Dezelfde als ik al had van Elisabeth, dus passen ze nu mooi bij elkaar. Om 13.50 lunch op de Rennhaffe, winkelen, om 15.00 taart eten op het terras bij de Stephansdom.

Om 17.00 waren we weer op West Bahn Hof en hebben we relaxed gewacht op onze trein naar huis. Bahn 6 om 19.20. Onderweg van het uitzicht genoten. Onze reisgenoten in de coupe, een oudere Nederlandse dame en een Duitse of Oostenrijkse meneer. En zoals te verwachten, snurkte deze heer er enorm op los in de nacht.

27 mei 1998

Om 06.50 wakker na een nacht van veel draaien door gesnurk. Wassen, aankleden en ontbijten. Rond 09.00 kwamen we aan op CS Utrecht, 09.16 trein naar Hilversum. Om 9.50 kwam mama me afhalen met de auto.

Mijn grootste wens kwam WEER uit...Wenen de stad van mijn dromen. Heel veel geleerd over Sissi, veel gezien en gedaan. Prachtige week gehad, met redelijk goed weer. En ondanks dat ik nog steeds niet alles gezien heb, ben ik toch weer een stapje dichterbij.

New Doc 2018-01-31_2 (1)