Zomer 1998

20 januari 2018 - Hermagor-Pressegger See, Oostenrijk

25 juli 1998

In Rosegg tussen de Faakersee en de Worthersee, ligt Schloss Rosegg. Daarin gevestigd is het eerste figurenkabinet met levensechte wassen beelden van Oostenrijk.

27011703

In de folder kon ik zien dat ook Sissi en Franz Joseph daar als wassen beelden stonden. Uiteraard een reden om dit te gaan bezichtigen. Het was niet heel groot, maar wel de moeite waard om gezien te hebben, zeker als het om Sissi gaat.

676692_webAT-34724_Schloss_Rosegg,_Lukretia_114

AT-34724_Schloss_Rosegg,_Lukretia_122676693_web

Verdere informatie is te vinden op http://www.rosegg.at.

P1120141P1120142P1120143

Augustus 1998

Uit een folder, kwam ik erachter dat er in het plaatsje Sirnitz, in Schloss Albeck, een tijdelijke tentoonstelling was over het leven van Sisi & Diana. Twee idolen uit hun eigen tijd.

Schloss_Albeck_01

In de tentoonstelling, werden er overeenkomsten aangetoond, wat beide dames in hun eigen tijd en generatie hadden. Getrouwd met de monarchie, etiketten aan het hof en ontrouwe mannen.

Twee idolen uit een eigen tijd, geliefd, opgejaagd en vereenzaamd.

P1120144P1120145

Verdere informatie is te vinden op www.schloss-albeck.at

In het souvenir winkeltje, van mijn ouders alvast een mooi boek gekregen over Sissi. Super blij mee.

P1120146

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade