Hoe het allemaal begon...

9 januari 2018 - Loosdrecht, Nederland

Mijn naam is Miranda, geboren op autoloze zondag in het jaar 1973. Mijn gezin, bestaande uit vader Ron, moeder Greet en broer Marco. Wonende in Oud-Loosdrecht. Vanaf mijn zesde jaar, gingen wij met de tent, later met de caravan, altijd naar Oostenrijk, op vakantie. Karinthie, het plaatsje Hermagor, werd voor ons zo een tweede thuis.

In de jaren tachtig, het zal 1983 geweest zijn, voor het eerst samen met mijn moeder, de Sissi films kijken met Romy Schneider in de hoofdrol. Zoals menig andere meisjes/vrouwen, smolt ook ik weg bij deze films. Op mijn verjaardag kreeg ik van Tante Lida, mijn eerste Sissi boek, geschreven door Bob Wallagh, de filmversie. Later kocht ik het boek, De tragedie van keizerin Sissi, geschreven door Joan Haslip.

20180109_09465320180109_103410

Daar stond het echte leven van Sissi in beschreven en ging er een andere wereld voor mij open. Dit verhaal, haar leven, greep mij aan en wilde ik meer over Sissi te weten komen. Mijn grootste wens om naar Wenen te mogen gaan, is toen ontstaan.

Ondertussen begon ik met mijn eerste plakboek. Het verzamelen van artikelen uit tijdschriften en kranten of wat ik maar te pakken kon krijgen. Tijdens de vakanties in Oostenrijk, op boekenjacht, om zo nog meer te verzamelen en te weten te komen.

20180109_094742

In 2017, ontstond pas het idee, om een blog te beginnen. Over mijn jacht naar info over Sissi en alle reizen en bezoeken die ik gemaakt heb. Dit in combinatie met het verder aanleggen/afmaken van een foto-map.

Ik neem jullie graag verder mee op reis vanuit het verleden naar nu, mijn reis naar Sissi, de Keizerin van Oostenrijk en Koningin van Hongarije.

Liefs Miranda.